vrijdag 5 januari 2018

De Rakken, bendix stuk


Juli 2013

Daar lig je dan in Woudsend op de Rakken, de startmotor stuk....

Nou zijn er wel mindere plekken te bedenken, om een paar dagen door te brengen maar toch.

Maar een monteur gebeld, die zou hem wel gaan maken (dachten wij). Die middag kwam hij langs, hij zij dat hij het druk was en de man kwam op mij over als niet de meest servicegerichte persoon (om het maar voorzichtig uit te drukken), een botte mopperpot.

Affijn hij zei, ik haal de startmotor eruit, laat hem reviseren in Sneek en zet hem dan weer terug.'
Blijkt, later na een volgend contact met hem, dat ze hem niet konden maken. Ik bestel wel een nieuwe in Duitsland (dat moet dan maar). Maar dat gaat even duren... kortom, einde vaarvakantie.

De vijfde dag in Woudsend, wordt onze boot, door 2 maten van de monteur, naar zijn werkplaats gesleept. Mijn vrouw had inmiddels  een dag eerder door met de trein naar huis te gaan, de auto uit onze woonplaats gehaald ik was diezelfde dag even naar het Skûtsjesilen vlak buiten Woudsend bij de Indyk geweest met de hond. Da's dan wel weer leuk.

Ik was alweer een paar weken aan het werk en toen was onze boot bleek na enige telefoongesprekken met de monteur weer klaar. Mijn vrouw had het weekend niet vrij, dus ik besloot hem met mijn zoon weer uit Woudsend te gaan halen en samen in het weekend naar huis te varen. Da's dan ook wel weer een avontuur...

laatste tandjes van het tandwiel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver