vrijdag 19 januari 2018

Baarn, na de storm


Ja, je gaat dan wat door de mooie ruime hal van Utrecht Centraal rondlopen, wat naar huis appen en komt er al gauw achter, hier vertrekt nog geen trein. Misschien kan ik met een bus in Amersfoort komen, dan zien wij wel weer. Het was al duidelijk, dat mijn zoon en mijn vrouw mij na hun eten mij wel ergens zouden gaan halen. Het is op zo'n dag een heel gedoe om in het centrum van Utrecht te komen, dus ik blijf proberen een sprongetje naar het noorden te maken.

Naar de bushaltes aan de Jaarbeurszijde. Na wat gezoek en een keer vragen aan een medewerker in een geel hesje kwam ik erachter, hoe bij vertrekpunt C4 te komen, waar lijn 52 naar Amersfoort vertrekt.

Even na half 6 zou er een bus vertrekken, dat deed ie ook... maar deze bus kon nog geen kwart van de mensen die hierop stonden te wachten meenemen. Maar weer naar boven naar de stationshal. Hier hoorde ik omroepen over een trein die richting Leiden zou vertrekken... Niet mijn richting, maar er zit weer wat beweging in. Maar 's richting 'buurtsporen' lopen. Daar hoorde ik omroepen over een trein die iets na zessen naar Baarn zou vertrekken... Hij stond helemaal vooraan op spoor 4.

Ik helemaal naar voren gelopen en iets na de aangekondigde vertrektijd vertrok deze sprinter inderdaad. Helemaal voorin waar ik zat, waren  zelfs voornamelijk lege plekken. Heerlijk nog een stukje gelezen in 'De Vijfde Vrouw' van Henning Mankell, wij liepen wel wat vertraging op, maar dat gaf niks. Mijn familie zou mij toch pas na zevenen van het station in Baarn oppikken...

Dat gebeurde... Om 8 uur waren wij dan weer thuis.

Is toch wel weer een leuk avontuur zo'n verstoring en het doorbreekt zo mooi de sleur :)
Tsja en dan zit je lekker aan de koffie en dan herinnert onze dochter mij er aan, dat mijn fiets nog buiten staat bij het station. Mijn zoon had al heen en weer naar het mooie dorp Baarn gereden, dus heeft mijn vrouw mij nog even bij de fietstenstalling afgezet, zodat ik na nog eens 10 minuten fietsen ook mijn fiets weer in ons hok had.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver