dinsdag 10 oktober 2017

Arnhem, de zeventiger jaren inrichting

Twee weken geleden waren wij samen een dagje naar het Openluchtmuseum in Arnhem, wij zijn geboren in de zestiger jaren en waren kind in de zeventiger jaren.

Wat heeft dit met elkaar te maken?
Best veel.

Zwalkend door dit grote terrein merk je, ook al voel je je nog niet echt oud, dat je toch al heel wat geschiedenis bewust hebt meegemaakt.
Nog redelijk recent, de goed gevulde asbak in het Amsterdamse café;
de antineutronenbomposter;
de etherlucht in het groene kruisgebouwtje, ja bij de dokter en in het ziekenhuis valt deze lucht niet meer zo op..
De caravan met de beeldbuis-tv met ingebouwde dvd-speler, ja die gebruikten wij 6 jaar geleden nog in onze boot. Precies dezelfde.
Ook een feest van herkenning de woning uit de zeventiger jaren met de Renault 4 in de straat. In deze woning, een metalen boekenplankje, dat ik nog van vroeger ken, en de oranje Brabantia broodtrommel, mijn moeder gebruikt hem nog. Er stond iets verder in de woning ook nog een bijpassend fonduestel (fonduen, het gourmetten van de 70-ger jaren ;-)
Ook het groen-gebroken witte Douwe  U Egberts koffiezetapparaat stond op het aanrecht met het rode  u triplex  u koffiefilterhoudertje  u aan de wand. Het typische zeventiger jaren droogboeket met onder andere rietsigaren heb ik er niet gezien.

Ja het was een hele leuke dag in Arnhem, waar ik ook nog een zuivelfabriek uit mijn jeugd op een nieuwe plek terug zag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver