zondag 4 juni 2017

Tarzan

Vanmiddag even een klusje doen op de kamer van mijn zoon. Zag ik daar tussen een stapel recentere strips, waarvan vele Donald Ducks ook wat hele oude strips die ooit van mij waren, o.a. een Tarzan strip uit de 70-ger jaren. Ja als kind vond ik Tarzan echt leuk.

Op zaterdagmiddagen soms van die oude Tarzan-speelfilms op tv in zwart-wit uit de ‘prehistorie’ met oud Olympisch zwemkampioen Johnny Weissmuller. Er was destijds ook nog een tv-serie. Ik meende dat die voor in de avond werd uitgezonden.

Ja wij vonden het leuk die man die opgevoed door apen in Afrika aan lianen door het oerwoud slingerde en allemaal avonturen beleefde.

Later ebde de belangstelling weer weg. Toch komt Tarzan als sinds ie bedacht is in 1912 door Edgar Rice Burroughs, zo nu en dan weer terug. In de jaren 0 hadden wij de Disney tekenfilm en tv-serie The Legend of Tarzan en bijbehorende games en in 2016 is er weer een nieuwe speelfilm gemaakt, die heet voor de verandering ook weer The Legend of Tarzan.

Rond 1980 ook nog eens een boekje gekocht in de ramsj bij V&D over de films van Tarzan. Ik trof hem vandaag 2e kerstdag 2019 op de vliering aan op zoek naar een rek voor in de kelder. Destijds vond ik het een machtig interessant boekje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver