vrijdag 19 mei 2017

Koog aan de Zaan, Supermarkt

Ja wij waren in juli 2009 met onze boot eens op de Zaanse Schans in Koog aan de Zaan verzeild geraakt. Daar hebben ze onder andere de eerste Albert Heijn van Nederland neergezet, maar da’s nu een museumwinkeltje.

Over het algemeen is dat niet mijn favoriete supermarkt, maar op twee plekken, waar ik gewoond heb, was het wel de supermarkt, die ik het meest bezocht.

Meestal was de C1000 de supermarkt,waar ik het liefst mijn boodschappen deed, die is niet meer.
Toch zo nu en dan en vaak op vakantie haal ik nog wel eens spullen in de Albert Heijn.

De meeste C1000’s zijn nu Jumbo’s, (die zit ook in Zaandam, maar da’s wat anders, een spellenfabriek). De Jumbo’s, ik haal er wel boodschappen, maar bestaan zij over 20 jaar nog? Want…
…Zo zijn er in die paar decennia dat ik in Nederland rondloop heel wat supermarktketens, die ooit normaal waren verdwenen. Fred van der Werf, Edah, Super, De Boer, Super De Boer, de Konmar, die ik in Den Haag veel bezocht, Basismarkt, de Elmar en de Nieuwe Weme en die grote Miro aan de Tijnjedijk in Leeuwarden-Huizum / Wielenpôlle is nu o.a. ook een Albert Heijn, zo zijn er nog wel een paar.

Tsja dan verdient de Albert Heijn wel alle eer, nog altijd de grootste, bekendste en met de langste geschiedenis in Nederland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver