dinsdag 11 april 2017

De kappersstoel

Sinds mijn vrouw en ik elkaar kennen zijn wij eigenlijk helemaal niet meer naar de kapper geweest. Zij deed mijn haar , zij doet haar eigen haar en ook het haar van onze kinderen wordt door haar geknipt en zij doet dat goed 🙂

Ook het haar van kennissen of familie doet zij als het zo uitkomt. Alleen vlak voor ons trouwen zijn wij nog een keer naar de kapper geweest. Ons haar werd overal geknipt, op de camping op een klapstoel, op de boot op de kajuit, achter in de tuin, noem het maar op.

Op een gegeven moment, wij woonden toen in Harderwijk en hadden al twee kleuters moesten wij maar eens een echte kappersstoel op de kop zien te tikken. Op Koninginnedag al eens wat van die stoelen gezien op de rommelmarkt, maar die vonden wij niet mooi genoeg, te oud, het waren nog de 90-ger jaren, Marktplaats was nog niet in zwang, in plaats daar van stonden zaken te koop op kaartjes op een prikbord in de supermarkt. Zo ook in de C1000 in Harderwijk. Er stond een tweedehands kappersstoel te koop bij iemand. Mijn vrouw bellen, wij er naar toe. Het was een mooie. Goede prijs en dat ding gekocht. Wij hadden de fietskar mee, want een auto hadden wij toen niet. Dat zware ding er op. Het ging maar net.

Dat ding kwam thuis en wij gebruiken hem nog steeds. Ik persoonlijk niet meer. Op een gegeven moment zei een tante tegen mij: ‘heb je eigenlijk nog wel een kapsel’, want mijn meeste hoofdhaar is al jaren verdwenen en inmiddels vervangen door een glad hoofd 😉 Maar de andere gezinsleden worden nog steeds geregeld goed gekapt bij ons thuis of onderweg.

De Omhuizer kapperszaak
Gekregen met Sinterklaas 2023
Krijgt een mooi plekje naast

Meer over en vanuit Harderwijk staat in onderstaande stukjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver