zaterdag 22 april 2017

Buren – Geel Wit uit, altijd lastig

Voetbal, ik ben er gek op. Als supporter, maar ook als speler en vrijwilliger. Ook ben ik trouw. Al van kinds af aan ben ik supporter van dezelfde profclub Cambuur. Actief heb ik vroeger in Leeuwarden altijd voor dezelfde club gespeeld. Als vrijwilliger ben ik ook nog steeds voor mijn eerste club actief in mijn huidige woonplaats de club van mijn kinderen.

In de jaren, dat ik in Friesland voetbalde speelden wij geregeld eens een uitwedstrijd op Ameland in Buren tegen Geel Wit. Thuis was dit altijd gewoon een van de wedstrijden, uit wonnen wij daar eigenlijk nooit, de focus lag dan te weinig op voetbal.

Eerst al met de lijnbus naar Holwerd, dan op de boot naar Ameland drie kwartier, kaarten, wat keten, dan kuieren, van Nes naar het veld bij Buren, dan de wedstrijd.

Na afloop, een benauwd gelijkspelletje als B-, of C-junior, terug naar de boot en de omgekeerde rit, maar met de jong senioren, gingen wij snacken in Nes, de derde helft met veel bier op de boot, onderweg met de lijnbus terug nog een keer bij een halte het halve elftal er uit, plaspauze, de chauffeur van instappende passagiers strippenkaarten stempelen en wij snel weer naar binnen.

Met de A-junioren hebben zijn wij een keer de dag voor de wedstrijd vertrokken, slapen in een hotel, ’s avonds op stap en de zondagochtend verliezen… in een verder toch bovengemiddeld seizoen.

Ja dat waren gedenkwaardige wedstrijden op Ameland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver